Živá voda – Rybičky a Žabky získaly 1. korálek poznání
Aby tomuto tématu děti dobře porozuměly, je důležité správně ho uchopit. Nejlépe tak, že si budou moci dané téma a aktivity co nejvíce prožít. Motivačními příběhy a pohádkami jsme dětem téma přiblížili, prostřednictvím praktických činností jsme pak poznávali vlastnosti vody, učili se chápat některé přírodní jevy. Ty jsme si ověřovali v jednoduchých pokusech (odpařování, koloběh vody, co plave a co se potopí, vodní lupa aj.). Povídali jsme si o tom, proč je voda důležitá, kde ji používáme a na co.
Vodu jsme hledali a pozorovali venku v přírodě i okolí školky. Pod lupou jsme zkoumali vodu z různých přírodních zdrojů. Poznávali jsme život ve vodě a v její blízkosti. O vodě jsme zpívali, hráli jsme hry, cvičili, tvořili, trénovali zručnost s oblázky…
Plnili jsme úkoly, které dětem poslala sova Hedvika. Za odměnu si děti navlékly na své náhrdelníky poznání 1. korálek (více o publikaci Korálky poznání najdete ZDE).
U Rybiček se v rámci získávání informací o vodě objevila i loď a na ní malí námořníci rozehráli hru na pomyslném moři. Stalo se, že hlásili i „muže přes palubu“, a tak využili i záchranný kruh a poslouchali ochotně všechny pokyny kapitána. Hra na námořníky dětem vydržela celý týden.
J. Vacková, P. Maršánová